در این مقاله 1- نحوه پوست کندن سیر تازه 2- نحوه خشک کردن سیر تازه 3- نحوه تهیه پودر سیر خشک خانگی و همچنین موارد استفاده از پودر سیر خشک را خواهیم آموخت . همچنین خواص اساسی و مهم پودر سیر خشک را بیان خواهیم نمود. معایب و مضرات پودر سیر را در این مقاله مرور خواهیم کرد

بازدیدی کننده گرامی :
شما هم اکنون در حال مطالعه مقاله با موضوع مهمترین و اساسی ترین نکات در تهیه پودر سیر |خواص درمانی پودر سیر|پودر سیر چیست می باشید. در صورتی که تمایل به خرید و دریافت لیست قیمت های این محصول به صورت مستقیم از کارخانه سالم سازان آذر با برند معروف کرالیچین را دارید, لطفا با کلیک کردن بر روی لینک زیر وارد صفحه اصلی سایت شده و علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر از کارخانه سالم سازان آذر با شماره مدیر فروش تماس گرفته و نسبت به دریافت مشاوره خرید و یا لیست قیمت اقدام نمایید .
صفحه اصلی سایت سالم سازان آذر (کرالیچین)


در این مقاله 1- نحوه پوست کندن سیر تازه 2- نحوه خشک کردن سیر تازه 3- نحوه تهیه پودر سیر خشک خانگی و همچنین موارد استفاده از پودر سیر خشک را خواهیم آموخت . همچنین خواص اساسی و مهم پودر سیر خشک را بیان خواهیم نمود. معایب و مضرات پودر سیر را در این مقاله مرور خواهیم کرد

مهمترین و اساسی ترین نکات در تهیه پودر سیر |خواص درمانی پودر سیر|پودر سیر چیست



مهمترين و اساسي ترين نكاتي كه بايد در خريد پودر سير در نظر گرفته شود بيان نماييد.

مهمترين و اساسي ترين نكات در تهيه پودر سير |خواص درماني پودر سير|پودر سير چيست 

در خريد پودر سير، برخي نكات مهم را مي‌توان به عنوان معيارهاي اساسي در نظر گرفت. در زير، برخي از اين نكات را براي شما بيان مي‌كنيم:

1. كيفيت محصول: بهتر است از پودر سير با كيفيت بالا استفاده كنيد. اين به معناي استفاده از سير تازه و طبيعي در فرآيند توليد مي‌باشد. محصولاتي كه از سير طبيعي تهيه مي‌شوند، معمولاً كيفيت بالاتري دارند.

2. تركيبات: مطمئن شويد كه پودر سير مورد نظر تنها شامل سير است و هيچ گونه مواد افزودني يا تقلبي ديگري ندارد. بررسي فهرست مواد مورد استفاده در بسته‌بندي مي‌تواند به شما در اين خصوص كمك كند.

3. روش توليد: برخي پودرهاي سير از روش‌ خشك شدن تهيه شده اند، در حالي كه برخي از فرآيند تقطير استفاده مي‌كنند. هر دو روش معتبر مي باشد و شما مي‌توانيد بر اساس تجربه شخصي و ترجيح خود روش مناسب را انتخاب كنيد.

"سير" يكي از مفيدترين و پرمصرف‌ترين ادويه‌ها در آشپزي است.  ما تلاش خواهيم كرد در اين مطلب به شما نحوه صحيح پوست كردن سير و فراينده تهيه پودر سير خشك را به شما اموزش دهيم اميدواريم كه اين مقاله مورد استفاده شما خواننده گرامي واقع شود.

 

مهمترين و اساسي ترين نكات در تهيه پودر سير |خواص درماني پودر سير|پودر سير چيست

طرز تهيه پودر سير

تعريف پودر سير چيست؟

 پودر سير از سير خشك شده درست مي شود و فوايد زيادي نسبت به سير تازه دارد چون هنگامي كه سير را خشك مي كنيد، عمر مفيد آن را به طور نمادين افزايش مي دهيد، بنابراين مي توان آن را براي ماه ها يا حتي سال ها بدون از دست دادن مواد مغذي نگهداري كرد. علاوه بر اين پودر درست كردن پودر سير بسيار آسان است، و ميتوانيد در وعده هاي غذايي مختلف، استفاده كنيد پودر سير بعنوان ادويه يا سس غذا استفاده مي شود.

سير به طور كلي به 4  طريق در بسياري از غذاهاي ما ايرانيان مورد استفاده قرار مي گيرد 1- سير تازه 2- سير داغ 3- سير خشك 4- پودر سير خشك. اينكه در چه مواردي از هركدام از انواع سير هاي فوق استفاده شود بستگي به خود ما دارد اما معمولا شما براي تهيه ميرزاقاسمي از سير تازه استفاده خواهيد كرد. اما از طرفي، براي پخت بسياري از خورشت‌ها و خوراك‌ها مي‌توان از پودر سير به مقدار دل‌خواه استفاده كرد تا غذاي شما علاوه بر داشتن يك عطر مليح از سير، آنقدري بو نداشته باشد كه اطرافيان را آزار دهد.

 

 

مهمترين و اساسي ترين نكات در تهيه پودر سير |خواص درماني پودر سير|پودر سير چيست

تهيه پودر سير خانگي

 سير تازه طعم تند و بوي بسيار زيادي دارد اما پس از سرخ‌شدن اين تندي و بوي بسيار زياد تا حدي كاهش مي‌يابد. با اين حال بسياري از افراد از استفاده از اين گياه بسيار مفيد و پرخاصيت به دليل داشتن بوي زياد فراري هستند و خود را از خواص بي‌شمار اين گياه محروم مي‌كنند

توصيه ما به شما اين است كه براي بهره‌مندي از قسمتي از خواص سير، سعي كنيد دست كم از پودر سير در برخي از غذاها، سوپ‌ها و ... استفاده كنيد. در ادامه شما را با چند روش آسان پوست كندن سير، خشك كردن سير تازه و تهيه پودر سير آشنا مي‌كنيم. با ما همراه باشيد.

انواع روش هاي كندن پوست سير و درست كردن پودر سير خشك1- اول اينكه سيرها را با پوست داخل يك شيشه مربا ريخته و در شيشه را محكم ببنديد. شيشه را حسابي تكان دهيد. خيلي زود خواهيد ديد كه تمام پوست سير، حتي پوست نازك روي سير از حبه‌هاي سير جدا مي‌شوند. به اين ترتيب ديگر نيازي به يكي‌يكي‌ پوست كندن سيرها نيست و ديگر نه انگشتانتان مي‌سوزد و نه دست‌تان بوي سير مي‌گيرد. 2- روش دوم به اين صورت است كه بايد سيرها را براي چند دقيقه‌اي در آب خيس كنيد. سپس به راحتي پوست آن‌ها را جدا كنيد.

 

 

مهمترين و اساسي ترين نكات در تهيه پودر سير |خواص درماني پودر سير|پودر سير چيست

پودر سير از سير خشك شده

 در هرصورت به يك از دور روش فوق شما ابتدا سيرهاي تازه رو از پوست آن جدا نماييد حال براي تهيه پودر سير دو قدم ديگر بايد برداشه شود 1- خشك كردن سيرهاي پوست كنده شده 2- درست كرد پودر سير. در ادامه هر گام رو كامل توضيح خواهيم داد.

1- پس از پوست كندن سيرهاي تازه اكنون نوبت به خشك كردن سيرها مي سود براي خشك كردن سير و تهيه پودر سير چندين روش وجود دارد:

1- براي خشك‌ كردن سير تازه به روش سنتي بايد ايندا سيرها را پوست گرفته و بعد به صورت حلقه‌حلقه برش بزنيد. سپس ورقه‌هاي سير را روي پارچه تميزي پهن كرده و زير نور آفتاب قرار دهيد تا كاملا خشك شوند.

2-اگر در منطقه‌اي زندگي مي‌كنيد كه آلودگي هوا باعث آلوده‌شدن سيرها مي‌شود، مي‌توانيد سيرها را كف يك سيني آلومينيومي يا روحي پهن كرده و سيني را روي بخاري يا شوفاژ قرار دهيد تا در فضاي خانه، به دور از آلودگي هوا و به مرور كاملا خشك شوند.

3- راه سوم كه سريع‌تر از دو راه ديگر است، استفاده از فر اجاق گاز است. به اين ترتيب كه بايد سيرهاي خردشده و يا ورقه‌شده را كف سيني فر و يا يك توري مناسب پهن كنيد و بعد آن‌ها را به مدت 1.5 الي 2 ساعت با دماي 110 درجه سانتي‌گراد داخل فر قرار دهيد. اين زمان بسته به نوع فر و برش‌هاي سير مي‌تواند كمتر يا بيشتر باشد. هرازگاهي سيرها را چك كنيد. يك سير را تكه كنيد اگر كاملا خشك شده بود و مغز آن نيز خشك بود يعني آماده است.

4- سير ها را در دستگاه خشك كن و مايكروفر نيز مي‌توانيد خشك كنيد. در هرصورت و از هر روشي كه استفاده مي‌كنيد سيرها بايد كاملا خشك و ترد شده باشند.

 

مهمترين و اساسي ترين نكات در تهيه پودر سير |خواص درماني پودر سير|پودر سير چيست

تهيه پودر سير خشك

انتخاب هر كدام از 4 روش فوق براي خشك كردن سيرهاي پوست كنئه شده به انتخاب و اختيار شما خواننده گرامي مي باشد . اكنون كه سيرهاي تازه پوست كنده شده و همچنين خشك شده است نويت به اصلي ترين و مهمتريم گام يعني تهيه پودر سير ميرسيم.

2- طرز تهيه پودر سير خانگي:

براي تهيه پودر سير چندين روش وجود دارد كه ما دو روش ساده و خانگي را براي تهيه پودر سير توضيح خواهيم داد

1-    همه ورقه‌هاي سير كاملا خشك‌شده را داخل آسياب يا مخلوط‌كن بريزيد و همه را يك‌جا پودر كنيد.

2- ورقه‌هاي سير خشك را داخل يك شيشه تميز يا پاكت زيپ كيپ ريخته و در جاي خشك و خنك نگهداري كنيد و هر بار به مقدار نياز از آن‌ها برداشته و با استفاده از دستگاه غذاساز، مخلوط‌كن و يا آسياب، آن‌ها را  آسياب كنيد. استفاده از آسياب، پودر سير نرم‌تر و يك‌دست‌تري به شما خواهد داد.

نكته 1- هم سير خشك و هم پودر سير آماده‌شده را بايد به دور از رطوبت و در جاي كاملا خشك و خنك نگهداري كنيد زيرا در غير اين صورت، كيفيت خود را از دست داده و زحمات شما به هدر مي‌رود.

نكته 2 - تهيه پودر سير به روش دوم اين مزيت را دارد كه پودر سير خانگي شما به دليل تازه‌ تازه آسياب‌شدن ورقه‌هاي سير خشك، عطر قوي‌تر و بهتري دارند. همچنين اگر بخواهيد گاهي از ورقه‌هاي سير خشك استفاده كنيد، آن‌ها را در دسترس داريد و نيازي نيست تمام مراحل بالا را دوباره تكرار كنيد.

اكنون كه با نحوه پوست كندن و خشك كردن و در نهايت با تهيه پودر سير آشنا شديد . تصمصم داريم شما را با انواع خواص درماني پودر سير اشنا نماييم تا هرچه بيشتر با اهميت اين ادويه ايراني اشنا شويد.

آمار تغذيه اي پودر سير: پودر سير طيف گسترده اي از مواد مغذي را شامل مي شود، از جمله ويتامين C، آهن، كلسيم، پروتئين، فيبر و مقدار كمي سديم و قند دارد . در داراي آنتي اكسيدان ها و تركيبات ارگانيك مانند آليسين وجود دارد كه فايده هاي زيادي دارد.
مهمترين فايده پودر سير عبارتند از: كاهش كلسترول ، بهبود سيستم ايمني بدن، جلوگيري از سرطان هاي خاص و كمك به هضم غذا.

1-كاهش كلسترول:

سبب كاهش كلسترول و فشار خون مي شود.


2- جلوگيري از سرطان :

وجود آنتي اكسيدان هاي مختلف در پودر سير به كاهش استرس اكسيداتيو در بدن كمك كند، التهاب را كاهش مي دهد و از جهش هاي سلولي سرطاني جلوگيري مي‌كند.


3- تقويت سيستم ايمني بدن :

وقتي سير خشك مي شود مقدار ويتامين C آن طور قابل ملاحظه اي كاهش مي يابد،بنابراين مواد معدني و آنتي اكسيدان هاي موجود در آن هم افزايش مي يابد و همين باعث تقويت سيستم ايمني بدن مي شود.


4- كمك به هضم غذا:

اگر معده درد داشته باشيد ، برخي از تركيبات ارگاني كه در پودر سير وجود دارد و همچنين فيبر و آهن موجود در ان يبوست را از بين مي برد.


اكنون كه با خاصيت هاي پودر سير اشنا شديد تصميم جا دارد اندكي هم از مضرات احتمالي آن يعني پودر سير ياد كنيم


عوارض جانبي پودر سير 1- برخي از خطرات مصرف بيش از حد اين پودر، و همچنين خطرات بالقوه براي افرادي كه داراي شرايط خاص پزشكي هستند وجود دارد. شايع ترين مشكلات شامل اختلال گوارشي، مشكلات اختلالات خونريزي، نفس بد، درد عضلاني و سرگيجه است. اگر بيش از حد مصرف نكنيد عارضه‌هاي جانبي ندارد.

اطلاعات تماس


آذربایجان غربی - منطقه آزاد ماکو - شهرک صنعتی شماره یک - پلاک 6
مشاوره خرید: 34342855-044 -- 09909070811
© 2018 Salem sazan Azar. All rights reserved | unit It

آمار امروز :

بازدید امروز 312 بازدید دیروز 371 بازدید کل 586079

شرکت سالم سازان آذر با برند کرالیچین بسته بندی و پخش عمده انواع ادویه جات, بسته بندی و فروش عمده فلفل قرمز ترکی, ادویه pul biber بیبر, بسته بندی و پخش عمده انواع حبوبات, بسته بندی و پخش عمده انواع خشکبار, بسته بندی و پخش عمده انواع غلات فروش و پخش عمده به مراکز زیارتی – اقامتی-هتل ها-رستوران ها-کارخانجات-آماده همکاری با شرکت های پخش سراسر ایران .